Den coachande ledaren

Den coachande ledaren

För att få andra människor att utvecklas krävs det att du som ledare stöttar dina medarbetare och får dem att bli sitt bästa jag. Genom ett coachande förhållningssätt skapar du en öppen dialog och ett transparent team. Förhållningssättet och samtalstekniken gör dina medarbetare mer engagerade, delaktiga och självgående. Dagens medarbetare ställer även krav på en ledare som är mer lyssnande. Utbildningen vänder sig till dig som leder andra och ger konkreta redskap för att du ska bli trygg i en coachande roll. Så att du och ditt team kan nå längre tillsammans.
Kursen lämpar sig väl att kombinera med kursen Leda sig själv.


Vad ingår i utbildningen?

  • Samtalets olika delar
  • Ett coachande förhållningssätt
  • Att lyssna aktivt
  • Öppna och slutna frågor
  • Sammanfattningar
  • Rättningsreflexen
  • Att bekräfta
  • Verbal och icke-verbal kommunikation
  • Utvecklingsmodeller
  • Självkännedom
  • Styrkor och utmaningar
  • Att hantera besvärliga situationer


Målgrupp

  • Du som leder andra i exempel team eller projekt
  • Du som vill utvecklas i ditt ledarskap
  • Du som har som nästa steg att leda andra/bli chef
  • Du som är nyfiken på din förmåga att coacha andra
  • Du som stöttar andra i sitt ledarskap
  • Du som har personalansvar

"SkillEd är en väldigt lyhörd utbildnings­leverantör därför samarbetar Vi med dem."

Christian Rosenhamer,

Head of NCC Academy

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Läs mer om hur vi använder cookies här.