En skräddarsydd utbildning för Aleris äldreomsorg. Uppdraget sträckte sig över tre år, 2017-2019, med en pilotgrupp som startade redan 2016. Uppdraget innebar att SkillEd utbildade 1500 undersköterskor, sjukgymnaster och verksamhetschefer inom Coachande förhållningssätt och samtal.
Utbildningens innehåll, som fastställdes av Aleris och SkillEd i samarbete, var bland annat samtalsmetodik, vikten av öppna frågor och aktivt lyssnande, coachande bemötande, svåra samtal och självkännedom.
Målet med utbildningen för Aleris var att öka kundnöjdheten och den upplevda kvaliteten hos brukaren och arbetsglädjen, tryggheten och ansvarskänslan hos medarbetarna.
Varje grupp hade två utbildningstillfällen. Samtalsmetoden är evidensbaserad och modellen grundas på internationell coachdiplomering. Med egenproducerade verktyg och interaktiva metoder skapades ett hållbart lärande.
Av Aleris medarbetare ansåg 94 % att de hade fått konkreta verktyg för att i vardagen ha ett coachande förhållningssätt och därmed förbättra upplevelsen av bemötande.
Nyfiken på att veta mer? Hör av dig!
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Läs mer om hur vi använder cookies här.