Vi använder oss av cookies för att tillhandahålla våra tjänster och för att visa skräddarsydda annonser baserat på intressen.

Vår policy för cookies.

4 korta frågor till Simon - deltagare på kursen Coachande samtal

Simon går Coachande samtal - en utbildning vi på SkillEd håller för Aleris vårdpersonal. Här svarar han kort på vad han tycker om utbildningen.

Upplever du att det fanns ett behov av denna utbildning?

Jag anser att vi i vården ofta brister i kvalitén på grund av bristfällig kommunikation. Vi lyssnar inte riktigt på varandra när vi intar "arbets-mode". Det är mycket att göra varje dag och man blir lätt stressad. Genom att lära oss kommunicera på ett bättre och effektivare sätt så är jag övertygad om att vi i längden sparar tid genom att aktivt lyssna på varandra.

Fanns det några delar av utbildningen som du tycker varit extra bra?

Utbildningsledarna strävade hela tiden efter att hitta exempel i vardagslivet, exempel både från jobb och privatlivet. Det gjorde det hela mycket enklare att ta till sig. Jag kunde verkligen relatera till vad de sade.

Vad tar du med dig ut i ditt arbete från utbildningen?

Hur lätt det är att faktiskt tolka varandra, bara man gör en liten ansträngning. Hur aktivt lyssnande skiljer sig från att bara höra på orden. Jag tänker nu oftare på hur lätt det är att missförstå det jag själv säger. Jag ställer mig oftare frågan ”förstod dem vad jag menade” eller ”framgick det riktigt vad jag menade”

För vilka skulle du rekommendera denna utbildning?

Precis alla skulle dra nytta av denna utbildning, i och med att kunskapen går att tillämpa både i yrkes- och privatlivet.

Läs mer om SkillEds utbildningar i samtal här