Svåra samtal

Att hantera svåra eller utmanande samtal ställer särskilda krav. I den här kursen lär vi ut de konkreta verktyg som krävs för att skapa trygga och tydligt utmanande samtal.

Som kursdeltagare lär man sig en struktur för dessa samtal. I svåra samtal är det extra viktigt att vara en god lyssnare och att förbereda samtalet väl. Vi går igenom vad som egentligen gör svåra samtal svåra och hur man ger konstruktiv feedback för positiva resultat.

Nedan finns kursupplägg men vi skräddarsyr samtliga kurser utifrån företagets behov

I kursen ingår:

  • Att förbereda svåra samtal
  • Att förebygga konflikt
  • Konstruktiv feedback
  • Verktyg för att genomföra svåra samtal

Praktisk information:

  • Plats: Hela Sverige
  • Längd: 1 dag
  • Form: Föreläsningar och interaktiva övningar

"SkillEd är en väldigt lyhörd utbildnings­leverantör därför samarbetar Vi med dem."

Christian Rosenhamer,

Head of NCC Academy

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Läs mer om hur vi använder cookies här.